A projekt címe:
Kedvezményezett neve:
KÓSA-THERM Építőipari és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
A projekt összköltsége:
13 245 717 Ft
A szerződött támogatás összege:
9 272 000 Ft
A támogatás mértéke:
70%
A projekt befejezési dátuma:
2020.12.30.
A projekt azonosító száma:
GINOP-1.2.8-20-2020-03381
A projekt tartalmának bemutatása:
Társaságunk építőipari kivitelezésekkel foglalkozik. A kivitelezés helyszínén ugyan biztosítottak a kollégáink részére az internetes elérések és az informatikai eszközök, de a helyszíni szerelés még mindig a papír alapú tervekből történik. A tervek folyamatosan változnak, és azt a legjobb minőség elérése érdekében nyomon kell követni. A speciális nyomtatással foglalkozó Szakcégek nagyon leterheltek. Vannak olyan időpillanatok amikor 2-3 hetet kell várni 1-1 tervlap nyomtatására. Ez az elmúlt időkben már többször jelentett problémát számunkra. A nagyformátumú nyomtató berendezéssel szeretnénk lecsökkenteni a várakozási időt, és az ilyen irányú költségeinket így több forrás maradna a munkavállalóink megtartására és képzésére. A gépek beszerzésétől azt várjuk, hogy a helyszínen folyamatosan tudunk biztosítani naprakész tervdokumentációt, és ez által jobb minőségű (kevesebb hibával elvégzett) szerelést tudunk partnereink részére átadni.
A kivitelezésben a lehető legfontosabb a korszerű géppark megléte. A technológia folyamatos fejlődésével a munkafolyamatokat egyszerűsíteni és gyorsítani lehet. A fenti megfontoltságból a következő berendezéseket tervezzük megvásárolni.
Jelenleg ilyen berendezéssel nem rendelkezünk, ezért a kollégáink amennyiben ilyen szükségesség van, úgy kézi horonyvéséssel dolgoznak. Ez nem korszerű és nem hatékony. A hatékonyság növelésével ár előnybe tudunk kerülni a konkurenciával szemben.
A munkánk során folyamatosan szükséges a beton szerkezetek fúrása, áttörése. Jelenleg erre Társaságunknak nincs megfelelő eszköze, ezért alvállalkozót, külső szakembert kell igénybe vennünk. Az ilyen speciális területen dolgozó szakemberek leterheltsége elég jelentős, sokszor 1-2 hónapra előre be vanna táblázva. Sajnos az építkezéseken ilyen időtartamokat nem tudunk várni. Amennyiben a fenti szolgáltatásunkat fel tudnánk ajánlani a Megrendelőinknek, úgy az ezzel kapcsolatos folyamatainkat meg tudnánk gyorsítani, és egyszerűsíteni a folyamatokat, és komplexebb szolgáltatáscsomaggal tudunk előállni. Jelenleg éves szinten 1,5 – 2 millió forintot költünk külső alvállalkozókra, akik az ilyen irányú munkafolyamatokat el tudják végezni. Ezt az összeget tudjuk részben megtakarítani (folyamatosan kopó alkatrészek pótlása), és ezt fejlesztésre tudjuk fordítani.
Jelenleg az épületgépészeti szereléstechnikai is nagymértékben és gyorsan fejlődik. Folyamatosan új technológiák jelennek meg, és ezekhez új technológiai szerelő rendszerek is szükségesek. A fentiek miatt szeretnénk az új technológiák bevezetésére alkalmas szerelő rendszereket beszerezni, és ez által Társaságunk szerelési spektrumát bővíteni. A szénacél technológia szintén egy viszonylag új technológia, amely felváltja a korábbi hegesztett kötésen alapuló feketeacél szerelési technológiát. Jelenleg már DN 100-as méretig elérhető ez a technológia, amely ebben az intervallumban összköltségileg lényegesen olcsóbb a fekete acél technológiánál. Ezen eszközök megvételével (jelenleg folyamatosan bérlünk ilyen eszközöket) jelentős költségeket takaríthatunk meg, és ez által több forrás marad a munkahelyek megtartására és adott esetben fejlesztésére. Nagyméretű berendezések bérleti díja napi szinten több 10.000 forint is lehet.
A mostani felgyorsult világban jelenleg alapkövetelmény a folyamatos online jelenlét úgy a Társaságunk vezetése részéről, mint a mérnökeink és technikusaink, de még az anyagbeszerzőnk részéről is. Jelenleg ezt mobiltelefonos rendszereken keresztül oldjuk meg, de ezen készülékek már több évesek is lehetnek. Jelen beszerzésen keresztül 2 db laptopot és 6 db tablet készüléket kívánunk beszerezni, valamint telefon készülékeket szeretnénk beszerezni a folyamatos mobil elérés, és ez által a szolgáltatásunk színvonala, és a Társaság különböző egységei közötti kommunikáció elősegítése érdekében. Ez szintén a Társaságunk hatékonyságát javítja, amely költségmegtakarítással, és ez által további fejlesztésekkel és szervezet fejlesztéssel járhat. Társaságunk célja, hogy fejlessze a munkavállóit (jelenleg is több munkavállalónk oktatását finanszírozzuk ,és támogatjuk), olyan oktatásokara , fejlesztésekre kívánjuk beiskolázni a kollégáinkat (hatékonyabb táblázat kezelés, és informatikai eszközök kezelése, hatékonyabb kommunikációs), amely segítségével a kollégáink munkája leegyszerűsíthető, és így hatékonyabb munkavégzés történhet.
A Vállalatirányítási rendszer bevezetésével szeretnénk átláthatóbbá, és jobban szervezhetőbbé tenni a Társaságunk életét és tevékenységét. A piacon több rendszert is megtekintettük, de a Cégmenedzser ERP rendszerét választottuk. Jelenleg is párhuzamosan 6 helyszínen dolgozunk, több raktárkészlettel, és kollégáink is több helyszínen dolgoznak. Jelenleg rendkívül problémás a pontos nyomon követés, és az egyes munkafázisokra fordított idők és a kollégák leterheltségének meghatározása. Jelenleg semmilyen vállalatirányítási rendszer és semmilyen dokumentáció kezelő rendszert nem alkalmazunk. Problémát jelent számunkra a kollégáink alkalmassági vizsgálatainak, minősítő vizsgáinak nyomon követése, és számonkérése. Ez a rendszer egy külön szerver géppel kiegészítve ezt mindent pontosan tudja, és nagy segítséget nyújt nekünk a Társaságunk üzletvitelében, és a munkafolyamtok nyomon követésében. Társaságunk több éve próbálja a kontrolling folyamatait nyomon követni, és egy egységes kontrolling rendszer kialakítani. ez a projektjeink összetettségétől, valamint a projektjeink helyszíni adottságaiból adódóan nagyon nehéz. A Cégmester ERP rendszer ebben is nagy segítséget jelent számunkra, mivel folyamatosan valós időben látni tudjuk a projekttel kapcsolatos pénzügyi helyzetet, valamint az esetleges problémák elhárításában azonnali lépéseket tudunk tenni.