Széchenyi 2020

A projekt címe:

A KÓSA-THERM Építőipari és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztése

Kedvezményezett neve:

KÓSA-THERM Építőipari és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

A projekt összköltsége:

13 245 717 Ft

A szerződött támogatás összege:

9 272 000 Ft

A támogatás mértéke:

70%

A projekt befejezési dátuma:

2020.12.30.

A projekt azonosító száma:

GINOP-1.2.8-20-2020-03381

A projekt tartalmának bemutatása:

  1. Nagyformátumú plotter berendezés és a kapcsolódó informatikai fejlesztések.
  2. Társaságunk építőipari kivitelezésekkel foglalkozik. A kivitelezés helyszínén ugyan biztosítottak a kollégáink részére az internetes elérések és az informatikai eszközök, de a helyszíni szerelés még mindig a papír alapú tervekből történik. A tervek folyamatosan változnak, és azt a legjobb minőség elérése érdekében nyomon kell követni. A speciális nyomtatással foglalkozó Szakcégek nagyon leterheltek. Vannak olyan időpillanatok amikor 2-3 hetet kell várni 1-1 tervlap nyomtatására. Ez az elmúlt időkben már többször jelentett problémát számunkra. A nagyformátumú nyomtató berendezéssel szeretnénk lecsökkenteni a várakozási időt, és az ilyen irányú költségeinket így több forrás maradna a munkavállalóink megtartására és képzésére. A gépek beszerzésétől azt várjuk, hogy a helyszínen folyamatosan tudunk biztosítani naprakész tervdokumentációt, és ez által jobb minőségű (kevesebb hibával elvégzett) szerelést tudunk partnereink részére átadni.

  3. korszerű épületgépészeti szerszámpark.

    A kivitelezésben a lehető legfontosabb a korszerű géppark megléte. A technológia folyamatos fejlődésével a munkafolyamatokat egyszerűsíteni és gyorsítani lehet. A fenti megfontoltságból a következő berendezéseket tervezzük megvásárolni.

    1. Korszerű horonymaró készülék, ipari porszívóval kompletten, amely a beton vagy téglafalban lévő szerelést gyorsítja meg, és korszerűen, a kollégáink egészségét megőrizve tudjuk a szerelési pozíciókat kialakítani.

      Jelenleg ilyen berendezéssel nem rendelkezünk, ezért a kollégáink amennyiben ilyen szükségesség van, úgy kézi horonyvéséssel dolgoznak. Ez nem korszerű és nem hatékony. A hatékonyság növelésével ár előnybe tudunk kerülni a konkurenciával szemben.

    2. Nagyméretű, nagyteljesítményű gyémántfejes ipari betonfúró készülék.

      A munkánk során folyamatosan szükséges a beton szerkezetek fúrása, áttörése. Jelenleg erre Társaságunknak nincs megfelelő eszköze, ezért alvállalkozót, külső szakembert kell igénybe vennünk. Az ilyen speciális területen dolgozó szakemberek leterheltsége elég jelentős, sokszor 1-2 hónapra előre be vanna táblázva. Sajnos az építkezéseken ilyen időtartamokat nem tudunk várni. Amennyiben a fenti szolgáltatásunkat fel tudnánk ajánlani a Megrendelőinknek, úgy az ezzel kapcsolatos folyamatainkat meg tudnánk gyorsítani, és egyszerűsíteni a folyamatokat, és komplexebb szolgáltatáscsomaggal tudunk előállni. Jelenleg éves szinten 1,5 – 2 millió forintot költünk külső alvállalkozókra, akik az ilyen irányú munkafolyamatokat el tudják végezni. Ezt az összeget tudjuk részben megtakarítani (folyamatosan kopó alkatrészek pótlása), és ezt fejlesztésre tudjuk fordítani.

    3. Press-es technológia berendezések

      Jelenleg az épületgépészeti szereléstechnikai is nagymértékben és gyorsan fejlődik. Folyamatosan új technológiák jelennek meg, és ezekhez új technológiai szerelő rendszerek is szükségesek. A fentiek miatt szeretnénk az új technológiák bevezetésére alkalmas szerelő rendszereket beszerezni, és ez által Társaságunk szerelési spektrumát bővíteni. A szénacél technológia szintén egy viszonylag új technológia, amely felváltja a korábbi hegesztett kötésen alapuló feketeacél szerelési technológiát. Jelenleg már DN 100-as méretig elérhető ez a technológia, amely ebben az intervallumban összköltségileg lényegesen olcsóbb a fekete acél technológiánál. Ezen eszközök megvételével (jelenleg folyamatosan bérlünk ilyen eszközöket) jelentős költségeket takaríthatunk meg, és ez által több forrás marad a munkahelyek megtartására és adott esetben fejlesztésére. Nagyméretű berendezések bérleti díja napi szinten több 10.000 forint is lehet.

    4. Informatikai eszközök beszerzése

      A mostani felgyorsult világban jelenleg alapkövetelmény a folyamatos online jelenlét úgy a Társaságunk vezetése részéről, mint a mérnökeink és technikusaink, de még az anyagbeszerzőnk részéről is. Jelenleg ezt mobiltelefonos rendszereken keresztül oldjuk meg, de ezen készülékek már több évesek is lehetnek. Jelen beszerzésen keresztül 2 db laptopot és 6 db tablet készüléket kívánunk beszerezni, valamint telefon készülékeket szeretnénk beszerezni a folyamatos mobil elérés, és ez által a szolgáltatásunk színvonala, és a Társaság különböző egységei közötti kommunikáció elősegítése érdekében. Ez szintén a Társaságunk hatékonyságát javítja, amely költségmegtakarítással, és ez által további fejlesztésekkel és szervezet fejlesztéssel járhat. Társaságunk célja, hogy fejlessze a munkavállóit (jelenleg is több munkavállalónk oktatását finanszírozzuk ,és támogatjuk), olyan oktatásokara , fejlesztésekre kívánjuk beiskolázni a kollégáinkat (hatékonyabb táblázat kezelés, és informatikai eszközök kezelése, hatékonyabb kommunikációs), amely segítségével a kollégáink munkája leegyszerűsíthető, és így hatékonyabb munkavégzés történhet.

    5. Cégmenedzser vállalatirányítási rendszer beszerzése

      A Vállalatirányítási rendszer bevezetésével szeretnénk átláthatóbbá, és jobban szervezhetőbbé tenni a Társaságunk életét és tevékenységét. A piacon több rendszert is megtekintettük, de a Cégmenedzser ERP rendszerét választottuk. Jelenleg is párhuzamosan 6 helyszínen dolgozunk, több raktárkészlettel, és kollégáink is több helyszínen dolgoznak. Jelenleg rendkívül problémás a pontos nyomon követés, és az egyes munkafázisokra fordított idők és a kollégák leterheltségének meghatározása. Jelenleg semmilyen vállalatirányítási rendszer és semmilyen dokumentáció kezelő rendszert nem alkalmazunk. Problémát jelent számunkra a kollégáink alkalmassági vizsgálatainak, minősítő vizsgáinak nyomon követése, és számonkérése. Ez a rendszer egy külön szerver géppel kiegészítve ezt mindent pontosan tudja, és nagy segítséget nyújt nekünk a Társaságunk üzletvitelében, és a munkafolyamtok nyomon követésében. Társaságunk több éve próbálja a kontrolling folyamatait nyomon követni, és egy egységes kontrolling rendszer kialakítani. ez a projektjeink összetettségétől, valamint a projektjeink helyszíni adottságaiból adódóan nagyon nehéz. A Cégmester ERP rendszer ebben is nagy segítséget jelent számunkra, mivel folyamatosan valós időben látni tudjuk a projekttel kapcsolatos pénzügyi helyzetet, valamint az esetleges problémák elhárításában azonnali lépéseket tudunk tenni.